reklama

Koniec života vlastnou rukou

Počas môjho krátkeho, temer 19-ročného života som sa až príliš veľakrát stretla so samovraždou, pojmom i realitou. Ľudia si vždy nájdu dôvod, prečo ukončiť život vlastnou rukou, problémy v práci, nevydarený vzťah, či len zlé počasie, ktoré im pokazilo náladu. Ale prečo to robia?Prečo chcú zomrieť?Prečo zo seba robia vrahov???

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Odpoveď by som aj ja rada poznala, avšak som od nej na míle vzdialená. Človek odhodlaný skončiť so svojou existenciou nemusí byť bezpodmienečne psychicky narušený jedinec alebo labilný, to určite nie. Potom by sme v našej spoločnosti mali samé prípady pre psychiatrov a tí by nehorázne zbohatli.Určite mnohí rozmýšľali o konci, aspoň raz za život určite, dovolím si tvrdiť, nemuseli to chciet uskutočniť, ale zamysleli sa nad tým, aké by to bolo, a práve to zamyslenie ich priviedlo k záveru, že asi majú pre koho, pre čo žiť!!!!!Vždy je tu niečo....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samovrahovia si asi myslia, že jedinou cestou von z malérov a ich pokašľaných životov je smrť, ha, no to určite. Dovoľte, aby som sa zasmiala. Keby bol život jednoduchý, kto by ho chcel žiť?Mať na nose stále ružové okuliare, alebo červené a vidieť svet len v pestrých farbách, to nie je pre mňa. Každý z nás potrebuje malé lekcie od života, padnúť na dno, aby sa mohol odraziť, alebo úplne zapadnúť v bahne. Inak sa nepoučíme, a zostaneme takí akí sme. A žijeme, aby sme sa stávali lepšími, nie?aspoň ja mám takú utópiu...

Keby bol život rovnou cestou, bez mlák, bahna, kameňov, kto by sa ňou vydal?ktorú cestu by ste si vybrali, kľukatú s náznakom tajomstva, niečoho nepoznaného, výnimočného, alebo stereotyp?odpoveď je nám všetkým jasná, teda neviem ako vám, ale mne určite...život nie je len o výhrach, radosti a šťastí, ale i o utrpení, bolesti a smútku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samovraždou sa nikdy nič nevyriešilo, teda zatiaľ nie...čo nás vedie k tomu, aby sme zapili priehrštia tabletiek, skočili z mosta, či okna alebo schytili do ruky nôž?Aké je to, keď sa v poslednom momente spamätáte, a nespravíte osudnú chybu, ktorú by ste ľutovali do konca života?viem to až príliš dobre, niečo také som si prežila. Pocity, ktoré sa dostavili bezprostredne vo chvíli uvedomenia si vlastnej ceny života. Veď ľudská hodnota je nevyčísliteľná!Mala som šťastie, tupý nôž a asi aj málo odvahy nato, aby som pritlačila silnejšie, a tak mi zápästia zdobia dve podlhovasté jazvy, o ktorých vie sotva 5 ľudí. Teda teraz už trošku viac humanoidnýc svorení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nič na svete nie je také zlé, aby to nemohlo byť aj horšie, ak si nedokážeme vážiť to najcennejšie, čo máme, svoj život, tak načo sú nám potom iné nemateriálne hodnoty?no na dve veci...človek má bojovať za seba, za život, za všetko, veď to stojí zato!!!!

Predtým, ako si niekto siahne na život, by sa mal zamyslieť nad tým, komu všetkému spôsobí svojím konaním bolesť. Nie je to len sebatrýznenie, teda ak bude mať dotyčný šťastie a neskončí po skoku s ochrnutím, ale ublíži tým svojim rodičom, ak na neho nekašlú, a nie sú to úplní flegmoši. Svojim kamarátom, známym alebo len ľuďom, ktorým letmo poznal. Všetkým vo svojom okolí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svoje správanie z minulosti sakra ľutujem, teda, že som len pomyslela na koniec a nato, že by to bolo riešenie. Každé ráno sa zobúdzam s vedomím, že som to prežila a jasné znaky na mojich rukách mi len pripomínajú, ako blbosť som chcela spraviť. Prišla by som o veľa nových zážitkov, o udalosti, ktoré otriasli mojím svetom a otočili stred záujmu na jednu jedninú prioritu!

Jeden filozof raz povedal, že všetko je predurčené vopred. Osud, kámo, neoserieš, ale aj keď sme po krk v srabe, netreba to vzdať, lebo tým by sme osudu dali najavo, že sme slabí, a sme len ľudia. Ale my sme až Ľudia, evolúcia tu nebola len tak pre nič, tak prečo sa zabíjať? Netreba si vyberať jednoduchú cestu, ale bojovať. Zmeniť svoj predurčený osud, dosiahnuť to, po čom túžime.

Svet prišiel samovraždami o veľa ľudí. Rada by som spomenula jedného, ktorého nosí doteraz veľa ľudí v svojom srdci, Kurta Cobaina, génia, ktorý nemusel zomrieť, ale rozhodol sa tak, škoda. Samovraždou sa nič nevyrieši, len oddiali. Možno sa vám zdalo, že tento článok je úplne trápny, či zbytočný, dobre, názor vám nikto nevezme, ale chcela som povedať, čo ma trápi, lebo dusiť v sebe niečo dlhé roky nie je dobré a ani zdravé. Ak sa vám páčil, tak som rada, ak nie, aj tak som rada:-)

Zuzana Smatanová

Zuzana Smatanová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som blázon, anjel a diabol, teda 3 v 1:-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu